Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Univerzální elektronické zapalování pro spalovací motory
Čmelík, Matouš ; Knobloch, Jan (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem elektronického zapalování pro dvouválcové dvoutaktní motory. V práci je popsán stávající systém zapalování. Dále jsou popsány možnosti snímání polohy klikové hřídele motoru. Návrh systému zapalování je navrhován převážně pro motory JAWA, ČZ a motory Trabant. Při návrhu je kladen důraz na robustnost a spolehlivost celého zapojení. Hlavní předností celé navrhované konstrukce je je možnost nastavit předstih jako funkci vnějších parametrů, jako jsou například otáčky nebo teplota motoru. Navržené zapalování bylo vyzkoušeno v praxi ve vozidle Velorex.
Zvýšení výkonu motocyklu Jawa 50
Horák, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zvýšení výkonu motoru mopedu Jawa Babetta typ 225. První část bakalářské práce popisuje princip dvoudobého spalovacího motoru a možnosti jeho rozvodu. Další část je věnovaná úpravě, která byla dělána experimentálně dle informací z dostupné literatury. Práce obsahuje srovnání výsledků měření sériového a upraveného motoru.
Návrh varianty motocyklové konvenční kyvné vidlice z hliníkových slitin
Adlof, Michal ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem kyvné vidlice z hliníkových slitin. Teoretická část je věnována bližšímu popisu vidlic. Jsou zde popsány starší způsoby uložení kola a také popsány a porovnány čtyři základní varianty kyvných vidlic. Praktická část práce je zaměřena na konstrukční přepracování ocelové kyvné vidlice. Následují výpočty sil a pevnostní analýza. Práce je zakončena porovnáním původní ocelové a přepracované hliníkové kyvné vidlice. Součástí práce je kompletní výkresová dokumentace potřebná pro výrobu, která je umístěna v příloze.
Napjatostně deformační analýza rámu motocyklu
Adlof, Michal ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na napjatostně deformační analýzu rámu motocyklu, ve které jsou kontrolovány a vzájemně porovnávány dvě varianty konstrukce. První část práce se věnuje rozboru jednotlivých jízdních stavů a výpočtu jejich zatížení. Druhá část práce se zabývá pevnostní analýzou, která slouží k určení bezpečnosti rámů. Na základě výsledků pevnostních analýz je inovovaný rám vyhodnocen a jsou doporučeny konstrukční úpravy k navýšení tuhosti a bezpečnosti konstrukce. V závěru je celá diplomová práce shrnuta a vyhodnocena. Tato práce vznikla ve spolupráci s firmou Jawa Moto spol. s r.o., která poskytla potřebné podklady.
Historický vývoj motocyklů v poválečném Československu
Hošek, Štěpán ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Práce popisuje nejdůležitější motocykly vyrobené na území Československa po druhé světové válce. Dále porovnává tyto modely mezi sebou i v celosvětovém měřítku. Jsou zde popsány významné vývojové kroky především značek Jawa a ČZ, které v té době byly v Československu na nejvyšší technické úrovni.
Technologie výroby těla statoru zapalování motocyklu Jawa Pionýr
Zeman, Petr ; Dvořák, Jaromír (oponent) ; Sliwková, Petra (vedoucí práce)
Motocykly Jawa 50, vyráběné v řadě modelů mezi lety 1958 a 1982, byly osazovány několika typy zapalování. Ta však nejsou z dnešního pohledu vyhovující. Bakalářská práce popisuje původní konstrukce, komerční i amatérské úpravy zapalování a jejich výhody a nevýhody, a zabývá se návrhem nové konstrukce a variantami osazení jednotlivými cívkami. Dále se zabývá výrobou těla zapalování, volbou polotovaru, strojů a nástrojů a sestavení technologického postupu a výkresové dokumentace.
Napjatostně deformační analýza rámu motocyklu
Adlof, Michal ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na napjatostně deformační analýzu rámu motocyklu, ve které jsou kontrolovány a vzájemně porovnávány dvě varianty konstrukce. První část práce se věnuje rozboru jednotlivých jízdních stavů a výpočtu jejich zatížení. Druhá část práce se zabývá pevnostní analýzou, která slouží k určení bezpečnosti rámů. Na základě výsledků pevnostních analýz je inovovaný rám vyhodnocen a jsou doporučeny konstrukční úpravy k navýšení tuhosti a bezpečnosti konstrukce. V závěru je celá diplomová práce shrnuta a vyhodnocena. Tato práce vznikla ve spolupráci s firmou Jawa Moto spol. s r.o., která poskytla potřebné podklady.
Jawa - historie firemní značky
Minařík, Miloš ; Kopecký, Ladislav (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Práce sleduje vznik, historii a působení úspěšné domácí značky motocyklů i automobilů - Jawy. Průřezově zachycuje její fungování v rozdílných politicko-ekonomických systémech, kterými za 83 let svého života prošla a sleduje změny pozice a vnímání hodnot značky v čase. Práce se věnuje neobyčejné osobní i profesní dráze zakladatele značky Ing. Dr. h.c. Františka Janečka a sleduje proměnu jím založeného podniku, který se transformací ze zbrojního závodu vypracoval na lídra domácího trhu s motocykly a v poválečných podmínkách se široce prosadil na světovém trhu. Největší prostor dostává období 30. let, kdy Jawa zahajuje svou činnost a proces budování značky. Tento proces je představován v jeho komplexním rámci, který vysvětluje a komentuje, ale zároveň práce sleduje celý systém metod propagace značky, který podpořil její výrobní politiku a dohromady vedl k úspěšnému budování hodnoty značky. které k tomu účelu firma provozovala. Komunikace a aktivity značky jsou detailně analyzovány a konfrontovány s pohledem současného marketingového diskurzu. Specificky si pak práce všímá hlavně oblasti sportu a trendů v životním stylu, které značka aktivně spoluutvářela a která. Sportovní propagace značky je představena i jako širší koncept, který značka využila k vybudování své pozice a známosti v domácím i světovém...
Továrna JAWA v Týnci nad Sázavou v dobách socialistického experimentu - Továrna, lidé a motocykly v době tzv. normalizace a ekonomické transformace (1968 - 1995)
Bárta, Karel ; Franc, Martin (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Cílem této práce je zachycení časového úseku let tzv. normalizace během 70. a 80. let 20. století v Československu. Právě normalizace je v tomto případě primárním zkoumaným obdobím s přesahem do doby ekonomické transformace v 90. letech, a to v podmínkách v té době největšího výrobce a vývozce československých cestovních motocyklů - podniku JAWA, přičemž hlavním středobodem, kde se tyto motocykly ve velkém vyráběly, byla továrna v Týnci nad Sázavou - Brodcích. Kromě samotné výroby motocyklů v Týnci nad Sázavou v rámci zkoumaného období se práce zabývá také rolí Československa coby "velmoci" motocyklového sportu v období socialismu a dalšími aspekty souvisejícími s motocykly v rámci zkoumaného období jako je otázka role motocyklů v době normalizace v Československu, či nastínění historického vývoje samotné značky JAWA v poválečných letech a její rozmach v celosvětovém měřítku před samotným znárodněním podniku. Práce se zabývá také dalšími aspekty ve zkoumaném období, jako je dopad továrny na život obyvatel a zaměstnanců v regionu, otázka vztahů k firmě a značce JAWA či zkoumání ekonomické situace továrny v období normalizace a ekonomické transformace. Zdrojem této práce jsou rozhovory a interview s bývalými, ale i současnými zaměstnanci továrny JAWA v Týnci nad Sázavou, kteří zde působili, či působí...
Symbolika a vizuální rétorika chrámu Borobudur v kontextu moderní doby
Pyšová, Michaela ; Petrů, Tomáš (vedoucí práce) ; Pokorný, Ondřej (oponent)
Michaela Pyšová 2016 SYMBOLIKA A VIZUÁLNÍ RÉTORIKA JAVÁNSKÉHO BUDDHISTICKÉHO CHRÁMU BOROBUDUR bakalářská práce Abstrakt: Předkládaná bakalářská práce se zabývá javánskou buddhistickou stavbou Borobudur, která je díky své ojedinělé architektonické podobě a symbolické hodnotě důležitou součástí hmotného indonéského a světového kulturního dědictví UNESCO. Stavba představuje symbol buddhistické kosmologie a i dnes mnichy je využívána ve svém původním rituálním kontextu. Mentalita javánského myšlení se však po staletí vyvíjí v závislosti na proměně nábožensko-filozofických doktrín a mění se proto i porozumění poselství monumentu současnou islamizovanou společností. Úvod práce vymezuje kulturně-historický kontext vzniku Borobuduru v rozsahu od období počátků buddhismu v Indii přes šíření nauky do oblasti Indonéského souostroví a její splývání s lokální vírou. Další část je věnována architektuře monumentu, poselstvím reliéfů a přesahem významu stavby do moderní doby. Cílem je primárně analýza javánské chrámové architektury jako ideového systému, který vyjadřuje filozofické hodnoty buddhistické kultury s přesahem do moderní doby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.